Wednesday 14 November 2012

Pray For Gaza

Setiap kali baca newspaper, ada je kerja israel ni nak memusnahkan umat islam. Harini semua umat islam menyambut maal hijrah, its a new year in muslim calender. Kalau kita nak bandingkan Malaysia dengan Gaza.. negara kita sangat aman. Kalau dekat Gaza, hampir setiap hari ada je orang mati disebabkan israel. Menitis air mata tengok umat islam ditindas. 


Umat islam dekat Malaysia pulak, tak pernah nak bersyukur dengan keamanan yang tuhan dah bagi. Takda perang, takda pun orang nak bom mall tetiba. Umat islam especially dekat Malaysia ni, kena bersyukur dilahirkan di tempat yang aman ni.. Masih ramai umat islam yang sesat. Aku sedih bila nampak orang islam terikut ikut dengan culture yang bukan culture kita. Yang perempuan pakai pakaian menjolok mata. Cuba bayangkan kalau satu hari kita mati dalam keadaan sebegitu rupa. Sakitnya nanti kat akhirat sebab tak sempat nak bertaubat. Dunia ni pinjaman, tuhan duga dengan macam macam cara. Syaitan pulak tugasnya memang menggoda umat untuk melakukan kejahatan. Aku ni cuma hamba allah yang dengan rendah hati yang masih tak kuat lagi iman.. Aku cuba untuk betulkan kesilapan terdahulu. Ingatlah, dunia cuma pinjaman, takpe kalau nak have fun. Cuma ingat.. semua tu ada batas. Aku pun manusia biasa, buat salah. This is a note to myself. Jangan cakap aku ni pandai cakap je tapi tak buat. Thats all im going to share. Assalamuaikum..

1 comment:

  1. Pray for Gaza
    moga Allah melindungi saudara islam di sana

    ReplyDelete