Tuesday 19 February 2013

Entah.

Persoalan yang sering ada dalam fikiran aku..
"Aku bahagia ke?"

Pertama, aku punya keluarga.. yang sentiasa sokong aku dari belakang, buatlah apa pun, marah macamana pun diorang dengan aku.. tapi tak pernah tak buat aku bahagia.. cuma masa yang kita spent together yang buat kita dah tak have fun macam dulu lagi.. ayah said. "Ayah dah tua la.."
I know, ayah dah 54, ada orang dah jadi someone grandpa dah, but my dad.. still have to go to work untuk bagi kitorang makan pakai nak pergi sekolah. Keduanya, aku ada kawan kawan.. dari classmate sejak zaman sekolah lama sampai sekarang.. tak pernah buat aku berhenti senyum. Dalam nangis boleh gelak sebab diorang. Yang ketiganya, aku ada boyfriend.. walaupun dia jauh (taklah jauh sangat sebenarnya) tapi dia selalu busy with work.. i dont know, sometimes rasa macam kita jauh sebab dia busy..rasa lonely. sometimes je. Tapi yang bestnya, dia tau je bila aku sedih.. baru nak menitis air mata.. dapat text from him. So its good. Dia tahu macamana nak buat aku berhenti menangis. Eventhough my sayang is not good at jokes at all, but at least i smile. 
Cuma sekarang, aku rasa macam aku tak sihat.
Takda sapa yang normal akan rasa penat yang sampai you cant barely breath sebab naik tangga sekolah, 2 tingkat je pun. Takda siapa yang rasa dada sempit macam kena tekan. Berat aku makin susut, dari 48kg jadi 43kg. Patutnya aku happy.. tapi aku hilang selera makan. Aku takut nak buat check up. Itu je. Kenapa aku takut, sebab aku tak sanggup nak tahu kalau something bad is going to happen. 
Perasaan takut yang aku tak boleh nak buang jauh jauh.
Tolongla. harap harap takda apa yang akan terjadi. Harap ini semua cuma mainan perasaan.


No comments:

Post a Comment